الکامپ بیستویکم با نشان جدید و در مساحتی حدود 22هزار مترمربع از 23 آذرماه بهمدت چهار روز گشایش مییابد.
نگاهی گذرا به الکامپی که در راه است
22 آذر 1394 ساعت 13:02
الکامپ بیستویکم با نشان جدید و در مساحتی حدود 22هزار مترمربع از 23 آذرماه بهمدت چهار روز گشایش مییابد.
الکامپ بیستویکم با نشان جدید و در مساحتی حدود 22هزار مترمربع از 23 آذرماه بهمدت چهار روز گشایش مییابد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (ایران الکامپ۲۰۱۵)، ۲۳ تا ۲۶ آذرماه به همت سازمان نظام صنفی رایانهای کشور و با همکاری شرکت راهکار تجارت، مدیریت کوشا در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا میشود.
نمایشگاه الکامپ امسال با استقبال قابل توجهی از سوی شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات روبهرو شد بهطوری که بیش از ۵۰۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه تقاضا دادند. اما فضای محدود موجود سبب شد امکان حضور همه این شرکتها در الکامپ فراهم نشود و درنهایت حضور حدود ۴۲۰ شرکت قطعی شده است. مسئولان نمایشگاه برای حل مشکل کمبود جا، با مدیران نمایشگاه دستاوردهای پژوهش که همزمان با الکامپ برگزار میشود، به مذاکره پرداختند و یک سالن این نمایشگاه نیز به الکامپ اختصاص یافت. علاوه بر این ۴۲۰ شرکت، ۴۰ سازمان دولتی نیز دستاوردهای خود را در نمایشگاه امسال به نمایش میگذارند.
همچنین نزدیک به ۸۰ شرکت نوپا (استارتاپ) نیز با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور فرصت یافتهاند که با حضور در این نمایشگاه ضمن معرفی خود، زمینههای بالندگی و جلب سرمایه را هموار کنند. بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ در فضایی با ۲۲ هزار مترمربع برپا میشود.
برای نمایشگاه الکامپ بهعنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات ایران، هرگز هویت بصری مستقلی تدوین نشده یا بهکار گرفته نشده بود. در سالهای گذشته، نشانههایی برای این نمایشگاه استفاده میشد که عموما، ترکیبی دستکاری شده از نشانه مرورگر اینترنت اکسپلورر بود. نشانه تازه الکامپ متشکل از یک رخ سهگوش با نرمشی در گوشهها و پهلو و با سویهگیری به جلو به رنگ بنفش است که با یک حرف E انگلیسی به رنگ سفید (نخستین حرف Elecomp) درآمیخته شده است. خوانا بودن، تازگی، سادگی و بهیاد ماندنی بودن از جمله اهدافی است که در طراحی این نشانه مدنظر بوده است. رنگ بنفش بهکار رفته نیز نشانی از تازگی، شادمانی و جشنوارگی دارد.
یکی از ویژگیهای الکامپ امسال، توافق سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک برای حمایت از شرکتهای حاضر در نمایشگاه است. این صندوق با هدف ایجاد شرایط برابر برای تمامی شرکت کنندگان، تسهیلات ارزان قیمتی را بهعنوان کمک هزینه حضور در نمایشگاه الکامپ در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. به این ترتیب هیچ شرکتی بهدلیل نبود نقدینگی از قافله الکامپ جا نمیماند. این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی با تنفس دو ماهه است که بازپرداخت آن طی ۷ قسط و به مدت یک سال خواهد بود.
سازمان نظام صنفی رایانهای کشور بهمنظور حمایت از رشد و بلوغ فرهنگ کارآفرینی در چارچوبهای ملی و بومی ایران، فضای رایگانی را برای حضور کسبوکارهای نوین فناورانه در نمایشگاه الکامپ در نظر گرفته است.
یکی دیگر از ویژگیهای الکامپ امسال، توجه به تبلیغات نمایشگاه بوده است. تبلیغات میدانی این نمایشگاه با ۱۲ بیلبورد و ۳۰ استرابورد در سراسر تهران از هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این تبلیغات در بزرگراههای امام علی (ع)، باکری، حکیم، رسالت، صدر، نواب، نیایش، همت، یادگار امام، و خیابانهای خوردین (شهرک غرب)، مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، فرحزادی و ولیعصر (عج) نصب شده است.
علاوه بر این، تبلیغات و پوشش خبری نمایشگاه الکامپ نیز در تلویزیون و رادیو نیز انجام گرفته است. همچنین ۱۰ها نشریه، خبرگزاری و سایت خبری کار پوشش اخبار و حواشی الکامپ را انجام میدهند.
حضور سازمانهای دولتی در الکامپ برای معرفی خدمات و دستاوردهای الکترونیکی دولت در چند دوره گذشته کمرنگ بود. امسال سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان نظام صنفی رایانهای همکاری تنگاتنگی را برای برپایی سالن دولت الکترونیکی انجام داده است.
براساس گزارشهای رسیده، قرار است ۴۰ دستگاه دولتی، خدمات الکترونیکی خود را در سالن ۴۱ نمایشگاه و در فضایی بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع به نمایش بگذارند.
سازمان نظام صنفی رایانهای کشور بهمنظور حمایت از رشد و بلوغ فرهنگ کارآفرینی در چارچوبهای ملی و بومی ایران، فضای رایگانی را برای حضور کسبوکارهای نوین فناورانه در نمایشگاه الکامپ در نظر گرفته است.
حضور و اجتماع شرکتهای بزرگ و سرمایهگذاران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه الکامپ فرصتی را برای کسبوکارهای نوین فناورانه فراهم میکند تا برای طرحهایشان سرمایهگذار پیدا کنند و علاوه بر آن با ارائه طرحهای جدید و خلاقانه خود در نمایشگاه با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و با معادلات بازار آشنا میشوند. کسب و کارهای نوین فناورانه در قالب سالن ۱۸ الکامپ، محصولات و خدمات خود را معرفی میکنند.
اقدامات انجام شده برای نمایشگاه الکامپ ۲۱ در حالی روی داده است که تنها ۳ ماه از صدور مجوز برپایی نمایشگاه به نام سازمان نظام صنفی رایانهای میگذرد. از آنجا که الکامپ سال آینده نیز توسط همین سازمان برگزار خواهد شد، انتظار میرود بیست و دومین دوره نمایشگاه به بهترین و بزرگترین الکامپ تاریخ بدل شود.
کد مطلب: 10523