کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا واقعا

فردا یک حمله بزرگ سایبری روی می‌دهد

ادعای تازه پیشگوی حمله بزرگ باج‌افزاری

خبرگزاری مهر , 24 ارديبهشت 1396 ساعت 16:30

یک کارشناس امنیتی که وقوع بزرگ‌ترین حمله باج‌افزاری اخیر را پیشگویی کرده‌بود، امروز هشدار داد که یک حمله بزرگ سایبری ظرف ۲۴ ساعت آینده رخ خواهد داد.


یک کارشناس امنیتی که وقوع بزرگ‌ترین حمله باج‌افزاری اخیر را پیشگویی کرده‌بود، امروز هشدار داد که یک حمله بزرگ سایبری ظرف ۲۴ ساعت آینده رخ خواهد داد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، کارشناس امنیتی انگلیس که روز جمعه با پیش‌بینی وقوع بزرگ‌ترین حمله سایبری سال‌های اخیر به یکباره تبدیل به قهرمان شد امروز، یکشنبه، نیز اعلام کرد که یک حمله سایبری بزرگ ظرف ۲۴ آینده رخ خواهد داد.

روز جمعه یک حمله بزرگ سایبری در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مخابره شد. در این حمله وسیع یک باج‌افزار به کامپیوترهای نهادهای چندین کشور دنیا، فعالیت این مؤسسات را به حال تعلیق درآورد. 

نهادهای مختلف در کشورهایی ازجمله آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، روسیه، اوکراین، تایوان و ویتنام چنین حمله‌ای را گزارش کرده‌اند، اما هنوز روشن نیست آیا این حملات یکپارچه و هماهنگ بوده یا نه.

یاکوب کروستک، پژوهشگر امنیت سایبری در انگلیس در توئیتی گزارش کرد که ۳۶ هزار نوع مختلف از این باج‌افزار را در اینترنت شناسایی کرده‌است.


کد مطلب: 12664

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/12664/فردا-یک-حمله-بزرگ-سایبری-روی-می-دهد

افتانا
  https://www.aftana.ir