کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

WannaCrypt از نگاه اسنودن

NSA ابزار هکی ساخت که جهان را به دردسر انداخت

پایداری ملی , 25 ارديبهشت 1396 ساعت 11:00

اسنودن در واکنش به حمله گسترده باج‌افزاری گفت که جهان هزینه ساخت ابزارهای هک خطرناکی را می‌پردازد که آژانس امنیت ملی آمریکا ساخته‌است.


اسنودن در واکنش به حمله گسترده باج‌افزاری گفت که جهان، هزینه ساخت ابزارهای هک خطرناکی را می‌پردازد که آژانس امنیت ملی آمریکا ساخته‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا در یادداشت توییتری خود نوشت: «آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله سایبری که دستگاه‌های رایانه را در ۷۴ کشور جهان مورد حمله قرار داد، شرکت داشته‌است.»

وی با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن بیمارستانی در انگلیس افزود: «تصمیم آژانس امنیت ملی آمریکا برای حمله به رایانه‌هایی که با برنامه پشتیبانی آمریکایی کار می‌کنند زندگی بیماران را هم در بیمارستان‌ها تهدید می‌کند.»

اسنودن افزود: «آژانس امنیت ملی آمریکا به‌رغم هشدارها، ابزار خطرناکی را برای حمله سایبری ایجاد کرده‌است که می‌تواند برنامه پشتیبانی رایانه‌های غربی را مورد حمله قرار دهد و اکنون هم شاهدیم این اقدام آژانس چه هزینه‌ای برای جهان دارد. «

کارشناسان می‌گویند که ویروس یاد شده به ایمیل‌هایی با مضمون پیشنهادهای شغلی یا هشدار‌های دروغین امنیتی پیوست شده و به‌طور گسترده در فضای مجازی پخش شده‌است. 

این حمله نخست کشورهای اروپایی را هدف قرار داد و شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده سرویس‌های پست الکترونیک پیش از افزایش گستره آن موفق به شناسایی و مهار باج‌افزار شدند.

وزارت کشور روسیه نیز شامگاه جمعه اعلام‌کرد که بخشی از دستگاه‌های رایانه این وزارتخانه هدف حملات ویروسی قرار گرفته‌است و اقدام‌های لازم برای دفع و جلوگیری از تکرار آن انجام شده‌است.


کد مطلب: 12667

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/12667/nsa-ابزار-هکی-ساخت-جهان-دردسر-انداخت

افتانا
  https://www.aftana.ir