کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج نگرانی از حمله هکرها

اعلام وضعیت فوق‌العاده سایبری در کویت

خبرگزاری ايرنا , 25 ارديبهشت 1396 ساعت 12:57

در پی وقوع حملات سایبری گسترده درسطح بین‌المللی مسئولان دولت کویت ضمن ابراز نگرانی شدید در این زمینه تدابیر گسترده‌ای را برای جلوگیری از حمله هکرها اتخاذ کرده‌اند.


در پی وقوع حملات سایبری گسترده درسطح بین‌المللی مسئولان دولت کویت ضمن ابراز نگرانی شدید در این زمینه تدابیر گسترده‌ای را برای جلوگیری از حمله هکرها اتخاذ کرده‌اند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مقامات کویتی که طی چند سال اخیر تدابیر قوی را برای حفاظت از تاسیسات حساس خود در برابر حملات سایبری اتخاذ نکرده‌اند در این زمینه ابراز نگرانی دارند و بانک مرکزی اطلاعات گسترده‌ای را برای در پیش گرفتن اقدامات احتیاط‌آمیز به تمامی بانک‌ها ابلاغ کرده‌است. 

همچنین وزارت دارایی کویت نسبت به ورود هکرها به سیستم بانکی و سامانه پرداخت پول سیار مردمی نگرانی دارد و طی ساعت‌های گذشته عملیات رصد گسترده‌ای در این زمینه انجام شده‌است. 

مقامات کویتی همچنین با برگزاری جلسات مختلف تلاش می‌کنند تا جلوی هر‌گونه درز اطلاعات و از کار افتادن فعالیت مراکز و تاسیسات حیاتی این کشور و دستیابی هکرها به اطلاعات محرمانه آن را بگیرند. 

سامانه‌های رایانه‌ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج‌افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده‌کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پرداخت پول می‌کند.


کد مطلب: 12669

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/12669/اعلام-وضعیت-فوق-العاده-سایبری-کویت

افتانا
  https://www.aftana.ir