کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آپدیت سافاری اپل برای جلوگیری از ردیابی آنلاین

23 خرداد 1402 ساعت 12:06

اپل به تازگی یک به‌روزرسانی مهم برای حریم خصوصی سافاری ارتقا داده است تا از ردیابی آنلاین شما جلوگیری کند و پنهان کردن محتوای حساس را آسان‌تر می‌کند.


اپل به تازگی یک به‌روزرسانی مهم برای حریم خصوصی سافاری ارتقا داده است تا از ردیابی آنلاین شما جلوگیری کند و پنهان کردن محتوای حساس را آسان‌تر می‌کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، در حالی که سخت‌افزارهایی مانند مک‌های جدید و ویژن پرو در رویداد WWDC اپل در معرض دید عموم گذاشته شدند، سازنده آیفون نیز بی‌سروصدا تعدادی به‌روزرسانی دیگر از جمله بهبودهای عظیم در حریم خصوصی و امنیت مرورگر خود را منتشر کرد.
 
مانند همیشه اپل در نظر دارد تا نرم‌افزارهای آینده خود را همزمان با برگزاری رویدادی در ژوئن منتشر کند و به نمایش بگذارد و در عین هیجان‌انگیز بودن این نرم‌افزارها و مشتاق بودن کاربران برای استفاده از آن‌ها، اپل یک به‌روزرسانی متمرکز بر حریم خصوصی را منتشر کرده است.
 
مهمتر از همه، وبگردی امن سافاری اکنون به طور خودکار زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، قفل می‌شود تا از دسترسی ناخواسته به داده‌های بالقوه حساس و محرمانه جلوگیری کند.
 

افزایش حریم خصوصی سافاری هنگام وبگردی

اولین باری که کاربر وبگردی امن را در سافاری راه‌اندازی می‌کند، یک پاپ‌آپ جدید را مشاهده می‌کند که ویژگی قفل خودکار را به تصویر می‌کشد. در این پیام همچنین آمده است:
 
- ردیابی پیشرفته و محافظت از اثر انگشت: به جلوگیری از ردیابی یا شناسایی دستگاه توسط وب‌سایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته کمک می‌کند.
 
- کنترل پیشرفته افزونه: افزونه‌ها با دسترسی به وب‌سایت به طور پیش‌فرض خاموش هستند. آن‌ها را می توان بعداً در تنظیمات سافاری روشن کرد.
 
- بهبود حریم خصوصی مکان رله خصوصی iCloud: برای کاربران Relay خصوصی، مرور امن از مکان‌های آدرس IP بر اساس کشور و منطقه زمانی شما استفاده می‌کند، نه مکان عمومی شما.
 
همچنین بخشی از به‌روزرسانی گسترده‌تر iOS 17 و macOS Sonoma، حذف اطلاعات ردیابی کاربر تعبیه‌شده در URL‌ها، به‌ویژه از لینک‌های به اشتراک گذاشته شده در ایمیل، پیام‌ها و آن‌هایی است که در جلسه مرور امن مشاهده می‌شوند.
 
خبر دیگری که در زیر سرفصل‌های جذاب‌تر مدفون شد، این بود که برنامه مدیریت رمز عبور Keychain iCloud به‌زودی می‌تواند از چندین گذرواژه مشترک پشتیبانی کند و به خانواده‌ها و همکاران کمک کند تا لاگین‌ها و کلیدهای عبور تک حساب را با شروع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید به اشتراک بگذارند.
 
در حالی که اپل هنوز تاریخ راه‌اندازی سیستم عامل‌های جدید، از جمله iPadOS 17 و watchOS 10 را تایید نکرده است، ما می‌دانیم که حداقل در سال‌های گذشته، این شرکت آن‌ها را به طور کلی همزمان با سخت‌افزار جدید یعنی اواسط سپتامبر برای نسخه های iOS در دسترس قرار داده است.
 
منبع: Techradar


کد مطلب: 20947

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20947/آپدیت-سافاری-اپل-جلوگیری-ردیابی-آنلاین

افتانا
  https://www.aftana.ir