کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت آمریکا جاسوسی از شهروندان آمریکایی و اروپایی را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس , 27 خرداد 1392 ساعت 17:30

نمایندگان دولت آمریکا در دیدار با برخی اعضای کمیسیون اروپا هرگونه جاسوسی سایبری از شهروندان آمریکایی و اروپایی را رد کردند.


 نمایندگان دولت آمریکا در دیدار با برخی اعضای کمیسیون اروپا هرگونه جاسوسی سایبری از شهروندان آمریکایی و اروپایی را رد کردند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نمایندگان دولت آمریکا در دیدار با برخی اعضای کمیسیون اروپا هرگونه جاسوسی سایبری از شهروندان آمریکایی و اروپایی را رد کردند.

افشای اطلاعات مربوط به برنامه پریسم باعث نگرانی های گسترده ای در سطح جهان شده و مقامات ارشد کمیسیون اروپا به منظور کسب اطلاع در مورد ابعاد این برنامه جاسوسی جلسه ای را با نمایندگان دولت آمریکا برگزار کرده اند.

این نشست میان ویویان ردینگ کمیسیونر امور قضایی کمیسیون اروپا با اریک هولدر دادستان کل آمریکا در دوبلین صورت گرفته است تا ابهامات کشورهای اروپایی در مورد برنامه پریسم برطرف شود.

هولدر در این نشست مدعی شده دسترسی آنی و مستقیم کاخ سفید به اطلاعات کاربران خدمات شرکت های بزرگی همچون فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و اپل در قالب این برنامه صحت ندارد و تمامی اموری که در این راستا صورت گرفته بر طبق قانون بوده است.

وی همچنین جزییات بیشتری را در مورد اطلاعاتی که از این طریق جمع آوری شده و هیمن طور نحوه جمع آوری آنها در اختیار طرف اروپایی خود قرار داده است. هولدر مدعی شده که این اقدامات اطلاعاتی به تامین امنیت شهروندان آمریکایی و دیگر ملل کمک می کند.

دادستان کل امریکا معتقد است که جمع آوری اطلاعات در قالب این طرح به صورت انبوه و بی هدف انجام نشده و تنها گروه ها و افراد خاصی بر مبنای حکم دادگاه و نظارت های قبلی مد نظر بوده اند. البته این ادعاها با افشاگری های صورت گرفته در مورد ماهیت برنامه پریسم تناقض دارد. قرار است همکاری های دو طرف در مورد ماهیت برنامه پریسم در آینده ادامه یابد.


کد مطلب: 5662

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/5662/دولت-آمریکا-جاسوسی-شهروندان-آمریکایی-اروپایی-تکذیب

افتانا
  https://www.aftana.ir