افشاگریهای ادوارد اسنودن در مورد جاسوسیهای آژانس امنیت ملی آمریکا موجب شده تا شرکتهای آمریکایی برای ارتقای امنیت خدمات خود به کاربران با یکدیگر رقابت کنند.
شرکتهای آمریکایی در جستجوی اعتبار از دست رفته
خبرگزاری فارس , 11 آذر 1392 ساعت 12:30
افشاگریهای ادوارد اسنودن در مورد جاسوسیهای آژانس امنیت ملی آمریکا موجب شده تا شرکتهای آمریکایی برای ارتقای امنیت خدمات خود به کاربران با یکدیگر رقابت کنند.
افشاگریهای ادوارد اسنودن در مورد جاسوسیهای آژانس امنیت ملی آمریکا موجب شده تا شرکتهای آمریکایی برای ارتقای امنیت خدمات خود به کاربران با یکدیگر رقابت کنند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تحلیلگران معتقدند همین که شرکت هایی مانند گوگل، یاهو، مایکروسافت و ... هر روز از دستاوردهای جدید خود برای افزایش امنیت سرویسهایشان خبر میدهند نشان میدهد که ادوارد اسنودن و افشاگریهایش بسیار تاثیرگذار بوده و تکذیبیههای دولت آمریکا در مورد عدم جاسوسی از دادههای شخصی کاربران این شرکتها چندان جدی گرفته نشده است.
در این میان تلاشهای مایکروسافت، گوگل و یاهو برای ارتقای امنیت خدمات خود بیشتر از دیگر شرکتهای فناوری اطلاعات است، زیرا آنها شهرت و اعتبار خود را در معرض خطر می بینند. این شرکت ها تلاش دارند با ارتقای امنیت خدمات خود به هر نحو ممکن مانع از نقض حریم شخصی کاربران خود شوند و دسترسی جاسوسان کاخ سفید به داده های شهروندان را دشوارتر کنند. هر چند در مورد صداقت این شرکت ها نیز تردیدهایی وجود دارد.
البته باید توجه داشت که این شرکتها در صورت دریافت درخواست رسمی دولتی برای افشای اطلاعات کاربران از سوی وزارت دادگستری موظف به همکاری با آن هستند و لذا شهروندان باید انتظار داشته باشند داده های شخصی آنها به بهانه های مختلف افشا گردد.
علاوه بر این اسنادی که در مورد نفوذ آژانس امنیت ملی آمریکا به کابل های فیبر نوری منتقل کننده داده های یاهو و گوگل منتشر شده تردیدها در مورد میز ان تاثیرگذاری اقدامات این دو شرکت برای رمزگذاری اطلاعات را افزایش داده است.
کد مطلب: 6713