يکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ , 22 Dec 2024
تعداد نظر۱
جالب است ۰
اختصاصی افتانا

الکامپی دیگر، وعده ای دیگر

فرزانه دهرویه
در کنار همه این مشکلات، موضوع قدیمی ای که پرونده اش هرساله همزمان با الکامپ باز می شود و بی نتیجه دوباره مختومه می‏شود، موضوع ایجاد نمایشگاه مجازی الکامپ است. هر سال مجری جدید برگزاری به صرافت عملی کردن این داستان تکراری و البته دهان پر کن می افتد تا بلکه حداقل برای یکبار هم که شده نمایشگاه مجازی الکامپ قبل از برگزاری افتتاح شود و به سرانجام برسد.
این یکی را همه قبول دارند که هر سال داستان جدیدی پیش روی الکامپ است و باید خودشان را برای حضور در یک جریان پرتلاطم آماده کنند. 

اقداماتی که باید یک روند کلی را از زمان ثبت نام، رزرو و جانمایی غرفه و پرداخت های ارزی و ریالی طی کنند حالا به یک معضل اصلی و اساسی برای شرکت کنندگان تبدیل شده است. مشکلاتی که بیشتر از هر کس دیگری گریبان متقاضیان را می گیرد. همان هایی که در اوضاع فعلی اقتصادی شاید آخرین تلاش هایشان برای حضور در بازار را شرکت در نمایشگاهی می دانند که فرصتی است برای عرضه و نمایش. 

در کنار همه این مشکلات، موضوع قدیمی ای که پرونده اش هرساله همزمان با الکامپ باز می شود و بی نتیجه دوباره مختومه می‏شود، موضوع ایجاد نمایشگاه مجازی الکامپ است. هر سال مجری جدید برگزاری به صرافت عملی کردن این داستان تکراری و البته دهان پر کن می افتد تا بلکه حداقل برای یکبار هم که شده نمایشگاه مجازی الکامپ قبل از برگزاری افتتاح شود و به سرانجام برسد. 

قرار است در باشگاه مجازی الکامپ با استفاده از تکنولوژی های روز، اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان برای همیشه و به صورت مجازی در اختیار متقاضیان قرار گیرد. 

طبق اعلام برگزار کنندگان این دوره از الکامپ، باشگاه مجازی الکامپ یک مجموعه نمایشگاهی واقعی است که هزینه حضور در آن به مراتب کمتر از نمایشگاه واقعی خواهد بود. 

اگر به وب سایت الکامپ هجدهم سر زده باشید، حتما لینک راه اندازی باشگاه مجازی الکامپ را دیده اید. سایتی که به قول دست اندرکارانش با در نظر گرفتن محدودیت های پهنای باند کشور طراحی شده و به متقاضیان با هر سرعت اینترنتی یک صفحه و فضای مجزا اختصاص داده است و از همه مهم تر همزمان با برگزاری نمایشگاه واقعی افتتاح خواهد شد. 

این باشگاه در حالی قرار است همزمان با نمایشگاه واقعی الکامپ افتتاح و راه اندازی شود که هنوز خیلی از شرکت های داخلی پشت درهای بسته ثبت نام غرفه قرار گرفته اند و با کمبود فضا در این بخش، به این شرکت ها غرفه های ارزی و ثبت نام ارزی به جای ریالی پیشنهاد داده می شود. و یا در شرایطی دم از عضویت عادی و عضویت طلایی در باشگاه مجازی الکامپ زده می شود که شرکت های داخلی که نمایندگی محصولات خارجی را در اختیار دارند، با افزایش بی سابقه نرخ ارز و پرداخت هزینه های سرسام آور آن روبرو هستند. 

به گفته مجری برگزاری الکامپ هجدهم، متقاضیان با ثبت نام عادی در این باشگاه می توانند پنج تصویر به همراه اطلاعات خود را ثبت کنند و اگر بازدید کننده ای در قسمت جستجوی خدمات و یا کالا به دنبال محصولی باشد که هم گروه با گروه کالایی مشارکت کننده باشد، اطلاعات مشارکت کننده در اختیار بازدید کننده قرار خواهد گرفت و این پنج تصویر در عضویت طلایی به ۵۰ تصویر از مشارکت کننده می رسد. 

اما سوال اینجاست این باشگاه حتی اگر در ایده آل ترین شرایط خود افتتاح و راه اندازی شود، برای شرکت ها و سازمان هایی که کمتر از یک ماه به زمان برگزاری با هزینه های هنگفت غرفه های ارزی روبرو هستند و برای آن دسته از شرکت های ریالی که با کمبود فضا در این بخش مواجه شدند، چه محلی از اعراب دارد؟ 

متاسفانه الکامپی که هنوز یک نام دامنه یکتا ندارد و هر سال مجری در پی کسب مجوز برگزاری، یک دامنه موقت ثبت می کند و در پایان نمایشگاه، آن را به امان خدا رها می کند، چگونه می تواند نمایشگاه مجازی دائمی داشته باشد؟
کد مطلب : 4077
https://aftana.ir/vdcj.aexfuqeyasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مهدی
به نظر من هم برگزاری نمایشگاه مجازی تو این شرایط فقط یک ایده آل دست نیافتنی است.
در ضمن ممنون از تحلیل بسیار زیباتون...