بابادینیا: نمایشگاه الکامپ ویترینی برای ارائه توانمندهای بخش خصوصی آی تی است اما بحثی که وجود دارد در مورد نحوه برگزاری این نمایشگاه برای فعالان حوزه آی تی است که چگونه میتوان مشارکت بیشتری را بهوجود آورد تا بتوان به کسبوکارهای حاضر در نمایشگاه رونق بیشتری تزریق کرد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نمایشگاه الکامپ برای بسیاری از فعالان حوزه آی تی در ایران نمادی از رویدادی است که مانند یک محصول ایرانی مورد مقایسه با نمونههای خارجی خود قرار میگیرد. شاید از این روست که فعالان آیتی ایرانی که از قضا بسیاری از نمایشگاههای مشابه را در خارج دیدهاند و حتی در بسیاری از آنها شرکت کردهاند دید انتقادی به این نمونه داخلی دارند. در ادامه گفتوگویی با حمید بابادینیا، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران در همین زمینه آمده است.
از برگزاری نمایشگاه الکامپ بیش از ربع قرن میگذرد، با توجه به در دسترس بودن کانالهای مختلف اینترنت مارکتینگ آیا نمایشگاه همچنان یک کانال موثر برای شرکتها و کسبوکارها بهشمار میرود؟
حضور شرکتهای فعال حوزه آی تی در نمایشگاهی مثل الکامپ بر اساس فلسفه وجودی درستی است. این نمایشگاه ویترینی برای ارائه توانمندهای بخش خصوصی است. دوستان مرکز توسعه تجارت برنامه زمانی منظمی در طول یک سال دارند که الکامپ هم بخشی از آن است، اما بحثی که وجود دارد در مورد نحوه برگزاری این نمایشگاه برای فعالان حوزه آی تی است که چگونه میتوان مشارکت بیشتری را بهوجود آورد تا بتوان به کسبوکارهای حاضر در نمایشگاه رونق بیشتری تزریق کرد. پرسش اصلی این است که آیا بعد از این همه سال برگزاری و بهدنبال این رشد تکنولوژی آیا تفاوتی بهوجود آمده یا خیر. به نظر من که برگزاری نمایشگاه با ده سال یا بیست سال قبل تفاوتی نکرده و چهبسا در آن زمان با کیفیت بیشتری هم برگزار میشده است.
با این حال اما الکامپ همچنان مقبولیت خود را دارد.
این مقبولیت ناشی از تکنولوژی است. امروزه جذابیت و کاربرد تکنولوژی در همه صنایع هست و به همین دلیل است که حتی میبینید دستاندرکاران حوزه نفت، راه و شهرسازی و بهداشت هم به الکامپ میآیند.
یعنی الکامپ برای آنها خوب است؟
نه بحث من همینجاست. الکامپ یکسری مخاطب دارد مثل مدیران کل فناوری اطلاعات سازمانها و صنایع مرتبط با حوزه آی تی. آنها میخواهند در فرصت زمانی کوتاه ببینند چه تحولاتی در این حوزه بهدست آمده است. اما برای چنین اشخاصی ما چه بستههای راهنمایی داریم؟ چه کسی آنها را راهنمایی میکند و چه مسیری برای راهنمایی آنها وجود دارد؟ برای من عجیب است که تقریبا همه دوستان ما و همه برگزارکنندگان نمایشگاه، نمایشگاههای خارج از کشور را دیدهاند اما چرا این نمایشگاهها را در داخل کشور پیاده نمیکنند؟
مثلا چه چیزی را باید پیاده کنند؟
مثلا تحلیل بازدید کنندگان. الان تنها چیزی که بهعنوان نقطه مثبت در این نمایشگاه میبینیم نحوه ثبتنام است و این چیزی است که قبلا نبود و الان بهوجود آمده است. قطعا همین