فرستادن ايميلهاي خبرنامهاي سخت است، چون اين ايميلها ترکيبي از انواع گوناگوني از اطلاعات مربوط به قسمتهاي مختلف کسبوکار شما هستند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، همه اينجا هستند. دور تا دور يک اتاق کنفرانس نشستهايد و سعي ميکنيد کشف کنيد چطور به بهترين شکل فروشندگان و مشتريان را به هم پيوند دهيد. محصولات بيشتري بفروشيد يا فقط «صدرنشين» ذهن مخاطب موردنظرتان بمانيد. يک نفر به اين نتيجه ميرسد که راهحلي وجود دارد که ميتواند همه اين مشکلات را به يک باره حل کند: يک خبرنامه ايميلي!
و ناگهان اين شماييد که انتخاب شديد تا اين کار را انجام دهيد. من هم قبلا در چنين موقعيتي بودم و در آن موقعيت احساس نگراني ميکردم. اگرچه خبرنامههاي ايميلي يکي از رايجترين انواع ايميلهايي است که فرستاده ميشوند، اما در واقع درست فرستادن آنها يکي از سختترين کارهاست.
فرستادن ايميلهاي خبرنامهاي سخت است، چون اين ايميلها ترکيبي از انواع گوناگوني از اطلاعات مربوط به قسمتهاي مختلف کسبوکار شما هستند. اطلاعاتي که شامل يادآوري رويدادها، نظرسنجيها، اطلاعات آموزشي در مورد محصول، خدمات يا ابتکارات و پيشرفتهاي شماست.
چون اين نوع ايميل، ايميلي نيست که براي دستيابي به يک هدف طراحي شدهباشد، مثلا يک محصول خاص را تبليغ کند، چکيدهاي را از آنچه قبلا منتشر شدهاست، ارائه دهد، مشتري را ترغيب کند و يا يک ايميل معاملاتي که اطلاعات سفارش فراهم کند، بنابراين کار سختي است.
ايميل کردن خبرنامهها مخصوصا زماني مشکل ميشود که بايد تلاش کنيم مشتريان را به تکميل يک فراخوان ترغيب کنيم.
اما اين مشکلات به اين معنا نيست که شما از انجام اين کار صرفهنظر کنيد. اگر اين کارها را به درستي انجام دهيد، ميتوانيد بنياني از مشترکان متعهد براي خود بيافرينيد و يا حداقل اينکه ميتوانيد مبلغان شرکت خود را درگير کنيد و آنها ميتوانند کسبوکار شما را وارد عرصه کنند و اين قطعاً همان چيزي است که شما نميخواهيد از دست دهيد.
هر کسي به يک خبرنامه نياز ندارد
در واقع، بيشتر افراد به يک خبرنامه نياز ندارند. شايد بيشتر شما بازاريابان کارهاي مهمتري داشته باشيد که بايد انجام دهيد تا اينکه وقت خود را صرف اين کنيد که دنبال اطلاعات بگرديد و آن را در يک قالب آشفته گردآوري کنيد که هيچ کس هم نميخواهد آن را بخواند. يا اينکه ممکن است خبرنامه شما بسيار موفق و بخشي جداييناپذير از استراتژيهاي بازاريابي شما باشد.
به دلايل زير ممکن است به يک خبرنامه نياز پيدا کنيد:
• مديرتان به شما ميگويد که آن را براي فرد ديگري بفرستيد.
• شما يک خبرنامه درونسازماني داريد.
• اخيرا به واسطه خبرنامهها به موفقيتهاي اثبات شدهاي دست پيدا کردهايد.
• فکر ميکنيد با اين روش به نتايج خوبي دست پيدا ميکنيد و اين بهترين بهرهاي است که ميتوانيد از زمانتان ببريد. (هيچ کار ديگري نداريد که انجام دهيد؟)
مزاياي خبرنامهها
معرفي برند. با برقراري ارتباطات دائمي با مشترکين ايميلي خود، اين امکان را براي آنها فراهم ميکنيد که برند شما را بشناسند و آن را با يک حس مثبت پيوند دهند.
خبرنامه ابزاري براي انتشار محتواي موجود است. بسياري از شرکتها رايجترين پستها و لينکهاي وبلاگي خود را در مقالههايي که در خبرنامههاي آنها قرار دارد، خلاصه ميکنند. اين خبرنامه ميتواند دربردارنده انواع مختلفي از محتوا باشد.
مثلا يک خبرنامه مشترک ميتواند شامل يک پست وبلاگي جالبتوجه، يک پيشنهاد جديد، اعلام وقوع يک رويداد قريبالوقوع، اطلاعرساني در مورد يک تخفيف و لينکي به يک نظرسنجي باشد.
ماهنامه دیدهبان فناوری- شماره دهم