يکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ , 22 Dec 2024
جالب است ۰
موتورهای جست و جویی مثل گوگل، Bing مایکروسافت و یاهو به اندازه رسانه‌های بزرگ خبری مانند نیویورک تایمز و CNN بیننده دارند
منبع : خبر آنلاین
پاسخ از نظر یوجین ولوک، استاد حقوق دانشگاه و از محققان متمم قانون اساسی آمریکا مثبت است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،در گزارشی که به سفارش بزرگترین موتور جست و جوی جهان، گوگل انجام داده است ادعا می‌کند که جست و جو کردن در واقع از جنس "نظر پرسیدن" است که بستگی به این دارد که موتور جست و جو چه نوع اطلاعاتی را به لغت مورد جست و جوی شما مرتبط بداند و قانون کاملا از این شیوه حمایت می کند. 

یوجین ولوک در ادامه سخنانش گفت: موتورهای جست و جویی مثل گوگل، Bing مایکروسافت و یاهو به اندازه رسانه‌های بزرگ خبری مانند نیویورک تایمز و CNN بیننده دارند. 

پس با توجه به قانون، گوگل و سایر موتورهای جست و جو این حق را دارند که سایت‌ها و اطلاعات خاصی را از نتیجه جست و جو افراد حذف کنند.

PaidContent سایت تجاری Yelp را مثال زده که قبلا گوگل را به تقلب در نتایج جست و جو و ناعادلانه عمل کردن متهم کرده بود. به نظر ولوک گوگل می‌تواند این سایت را از نتایج جست و جوی خود حذف کند.

اما چرا این گزارش به سفارش گوگل انجام شده است؟ 

گوگل به PaidContent گفته است: ما فکر می کنیم این مسئله نیازمند تحقیق و واکاوی عمیق‌تری است، ما به مواد قانونی بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم از آنها برای سیاست‌های شرکتمان استفاده کنیم. 

گوگل به خاطر این شکایت که با سوءاستفاده از موقعیت مسلط خود، نتیجه‌های جست و جو را به نفع سایت‌های مورد علاقه‌اش تغییر می دهد زیر ذره بین دولت ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است. 

شاید گوگل با توجه به متمم قانون اساسی آمریکا بتواند با دادگاه ایالات متحده کنار بیاید اما چالش اصلی گوگل با دولت‌هایی خواهد بود که چنین چیزی را در قانون اساسی خود ندارند.
کد مطلب : 1264
https://aftana.ir/vdce.p8zbjh8we9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی