سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ , 22 Oct 2024
جالب است ۰
مرکز ماهر بیشترین آلودگی به باج‌افزار wannacryp را مربوط به استان‌های تهران و اصفهان اعلام کرد.
منبع : مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مرکز ماهر بیشترین  آلودگی به باج‌افزار wannacryp را مربوط به استان‌های تهران و اصفهان اعلام کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مرکز ماهر در گزارشی بیشترین آلودگی از طریق باج‌افزار wannacryp را به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی و بیشترین استان‌های آلوده را تهران و اصفهان اعلام کرد.

تاکنون و از سوی مرکز ماهر به بیش از ۵۰ اپراتور و سازمان که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، علاوه‌بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی به‌صورت تلفنی مشاوره‌های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارائه شده‌است.

همچنین طی سه روز گذشته، ۵۰۰ درخواست راهنمایی از سوی بخش‌های مختلف مطرح شده‌است که اقدام‌های لازم برای افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های مورد‌نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدیده صورت گرفته‌است.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال‌کردن پروتکل SMB در سیستم‌عامل ویندوز درصورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های ۴۴۵ و ۱۳۹ از طریق فایروال سیستم‌عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس ازجمله راهکارهای فنی ارائه‌شده در این حوزه است.

کاربران می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در‌خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt به آدرس اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

کد مطلب : 12672
https://aftana.ir/vdchi-nz.23niqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی