جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جالب است ۰
طبق بررسی‌ها بر اثر همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌ ناشی از آن، حملات سایبری در بازی‌های ویدیویی ۵۴ درصد افزایش‌ یافته است.
منبع : سایبربان
طبق بررسی‌ها بر اثر همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌ ناشی از آن، حملات سایبری در بازی‌های ویدیویی ۵۴ درصد افزایش‌ یافته است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، هم‌زمان با گسترش قرنطینه، تمایل مردم برای انجام سرگرمی‌های خانگی به‌ویژه بازی‌های ویدیویی به‌شدت افزایش‌یافته است.

بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ‌بر ۱۵۹.۳ میلیون دلار کسب خواهد کرد که ۹.۳ درصد افزایش از خود نشان می‌دهد. کاربران پلتفرم Steam به طرز چشمگیری افزایش ‌یافته‌اند تا آنجا که این پلتفرم تا ۳۰ مارس به یک پلتفرم تمام‌وقت تبدیل شد.

گرچه در طول همه‌گیری ویروس کرونا افراد بسیاری به افزایش گرایش‌ها به بازی‌های ویدیویی در سطح آشکار و بین‌الملل پی برده‌اند؛ اما مجرمان سایبری نیز از این فرصت غافل نبوده و به دنبال سوءاستفاده هستند.

شرکت کسپرسکی با توجه به این موضوع تحقیقی انجام داد و با کمال تعجب متوجه شد حملات سایبری بسیاری در زمینه بازی‌های ویدئویی انجام‌ شده است. تعداد این حملات در ماه آوریل در مقایسه با ماه ژانویه ۵۴ درصد فزایش یافته است.

مجرمان معمولاً به کاربران وعده دریافت نسخه رایگان بازی، به‌روزرسانی و رمزهای بازی را می‌دادند. چنان‌چه کاربری لینک‌های پیشنهادی را باز می‌کرد درواقع برنامه‌های مخرب مانند بدافزار و باج‌افزار را دانلود می‌کرد.

بر اساس تحقیقات شرکت کسپرسکی، بازی Minecraft که پرفروش‌ترین بازی ویدئویی جهان است، با ۱۳۰ هزار حمله سایبری محبوب‌ترین هدف برای مجرمان سایبری به شمار می‌آید. بازی‌های دیگری که هدف حملات سایبری قرار گرفتند، Counter-Strike، Global Offensive و The Witcher ۳ بودند.

شرکت کسپرسکی همچنین گزارش داد تعداد حملات فیشینگ که در آنها از کلمه بخار (Steam) استفاده‌ شده بود امسال در ماه آوریل نسبت به ماه فوریه ۴۰ درصد افزایش‌یافته است.

ماریا نامستینکووا (Maria Namestnikova) کارشناس امنیت کسپرسکی اظهار داشت: بخش زیادی از این حملات سایبری که در بازی‌های ویدئویی رخ‌داده، خیلی پیچیده نبودند. دلیل موفقیت هکرها تعداد زیاد کاربران است. ماه‌های گذشته نشان می‌دهد بسیاری از کاربران بازی‌های ویدیویی که به دنبال نسخه‌های سرقت شده یا دریافت کدهای تقلب در بازی بودند، در معرض حملات سایبری و لینک‌های مخرب قرار دارند.

کارشناسان توصیه می‌کنند کاربران برای بازی و مشاغل خود از یک رایانه استفاده نکنند.

یوری نامستینکوو (Yury Namestnikov) یکی دیگر از کارشناسان امنیت کسپرسکی خاطرنشان کرد: حالا که بسیاری از کاربران برای بازی و مشاغل خود از یک رایانه و از شبکه محل کار خود استفاده می‌کنند، باید اقدامات احتیاطی خود را دو برابر کنند. اقدامات مخاطره‌آمیز این‌چنینی علاوه بر اموال و اطلاعات شخصی، منابع شرکت محل کار کاربران را هم در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌کند.

وی در انتها افزود: اگر دورکار هستید، سعی کنید از رایانه شخصی خود به شبکه محل کار خود متصل نشوید.
کد مطلب : 16749
https://aftana.ir/vdcgyu9q.ak93t4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی