دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳ , 23 Dec 2024
جالب است ۰
کاربران سامسونگ به دلیل اینکه این شرکت در اعلام نشت اطلاعات آن‌ها تعلل کرده است، از آن شکایت کردند.
منبع : زومیت
کاربران سامسونگ به دلیل اینکه این شرکت در اعلام نشت اطلاعات آن‌ها تعلل کرده است، از آن شکایت کردند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دادخواهی جمعی ارائه‌شده به دادگاه ادعا می‌کند سامسونگ به مشتریان خود درباره‌ی نشت اطلاعات کاربران فوراً هشدار نداده است. به‌تازگی دادخواهی سنخی علیه سامسونگ تنظیم شده است که در آن، این شرکت کره‌ای به شکست در تأمین امنیت داده‌های کاربران متهم می‌شود. درواقع، غول فناوری کره‌ای در نشت اطلاعاتی ماه جولای سال جاری (تیر ۱۴۰۱) که در سیستم‌های مستقر در ایالات متحده اتفاق افتاد، نتوانست آن‌طور که باید با آن مقابله کند.

طبق اخبار رسمی منتشر‌شده، شکایت در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در شعبه‌ی نوادا در ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) تسلیم شده است. در این شکایت دسته‌جمعی، شاکیان مدعی شدند مشتریانی که اطلاعات شخصی‌شان شامل این نشت اطلاعاتی می‌شود، بعد از مواجهه سامسونگ با حمله سایبری به‌موقع هشداری دریافت نکردند و سامسونگ در اطلاع‌رسانی به آن‌ها کوتاهی کرده است.

حادثه ذکر‌شده در شکایت به حمله‌ای سایبری اشاره می‌کند که در جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) رقم خورد و درنتیجه‌ی آن، شخصی غیرمجاز موفق شد اطلاعات شخصی کاربران را از سیستم‌های سامسونگ در ایالات متحده بدزدد. این اطلاعات شامل، نام و نام‌خانوادگی، شماره تماس، سن، نژاد و جنسیت، تاریخ تولد و اطلاعات ثبت محصول می‌شود.

غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که حدوداً در ۴ آگوست (۱۳ مرداد) و بعد از انجام تحقیقات از نشت داده‌های شخصی کاربران مطلع شده است؛ اما درهرصورت دادخواهی سنخی حکایت از آن دارد که در‌حقیقت سامسونگ تا ماه بعد از نشت اطلاعاتی با مشتریان متضرر تماسی نگرفته است.

سامسونگ اعلام کرد برای ایمن‌سازی سیستم‌هایش اقداماتی را آغاز و با یکی از شرکت‌های خارجی پیشرو در امنیت سایبری مشارکت می‌کند و نهایت همکاری را با مراجع قانونی دارد؛ اما حدود یک ماه طول کشید تا به مشتریانش درباره‌ی نفوذ به سیستم‌ها هشدار دهد. براساس دادخواهی جمعی، سامسونگ زمان کافی برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی نشت اطلاعاتی را داشت و تصمیم شرکت برای تعلل در امر اطلاع‌رسانی به‌منزله‌ی بی‌توجهی به تعهدات خود دربرابر جمع‌آوری داده‌های خصوصی افراد است.

بااین‌حال، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شرکتی به نشت اطلاعاتی پی‌ ببرد، اما اگر واقعاً سامسونگ در ۴ آگوست از این نشت اطلاعاتی مطلع شده است، تشخیص دلیل اینکه اطلاع‌رسانی به مشتریان را تا سپتامبر به‌تعویق بیندازد، بسیار دشوار است.
کد مطلب : 19483
https://aftana.ir/vdcexe8z.jh8ovi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی