جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جالب است ۰
طی یک نشست علمی، جایگاه و اهمیت «تحلیل داده در صنعت بانکداری» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می‌شود.
طی یک نشست علمی، جایگاه و اهمیت «تحلیل داده در صنعت بانکداری» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می‌شود.
 
به گزارش افتانا، نشست تخصصی «تحلیل داده در صنعت بانکداری»  روز دوشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. در این ارائه، ضمن بررسی برخی گزارش‌های منتشر شده از وضعیت بانک‌های جهان در زمینه تحلیل داده با نگاهی به وضعیت نوعی بانک‌های داخل کشور کاربردهای تحلیل داده‌های بانکی و فرصت‌هایی که بانک‌های کشور در این زمینه دارند به اختصار مرور می‌شوند.
 
امروزه با استفاده رو به گسترش از شبکه‌های اجتماعی، اینترنت اشیاء، حسگرهای مختلف کلان داده، زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی، روند تولید و استفاده از داده رو به افزایش است. قابلیت تحلیل داده ها و استفاده از آن برای تصمیم گیری‌های سازمان در سطوح مختلف راهبردی و حتی عملیاتی به یک مزیت رقابتی کسب‌وکارها تبدیل شده است.
 
بانکداری ازجمله حوزه‌هایی است که داده نقش مهمی در آن دارد و از داده‌های تراکنشی که به واسطهٔ استفاده مشتریان خرد از کانال‌های مختلف شعب، اینترنت بانک، موبایل بانک، پایانه فروش و ... گرفته تا داده‌های کلان که اقتصاد کلان کشور را بیان می کنند همگی در این کسب‌وکار نقش دارند و در سطوح مختلف راهبردی مورد توجه هستند. ازجمله مواردی که تحلیل داده در بانک می‌تواند خیلی کمک کننده باشد می‌توان به کشف تقلب، مدیریت ریسک، افزایش رضایت‌مندی مشتریان و مبارزه با پول‌شویی اشاره کرد.
 
لینک ثبت‌نام  در نشانی http://itrc.ac.ir/seminars قرار دارد و این رویداد به‌صورت حضوری و مجازی برگزارمی‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴-۴۴۶۵۹۶۶۱ در تماس باشند.
 
پوستر نشست «تحلیل داده در صنعت بانکداری»
کد مطلب : 20963
https://aftana.ir/vdcjthe8.uqeymzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی