يکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ , 22 Dec 2024
جالب است ۰
شرکت ایکس از کالیفرنیا بر سر قانونی شکایت کرد که مقررات شفافیت جدید برای شرکت‌های شبکه اجتماعی تعیین کرده و آنها را ملزم می‌کند سیاست‌هایشان برای کنترل اطلاعات غلط، اذیت و آزار، نفرت پراکنی و افراط گرایی را منتشر کنند.
منبع : رویترز
شرکت ایکس از کالیفرنیا بر سر قانونی شکایت کرد که مقررات شفافیت جدید برای شرکت‌های شبکه اجتماعی تعیین کرده و آنها را ملزم می‌کند سیاست‌هایشان برای کنترل اطلاعات غلط، اذیت و آزار، نفرت پراکنی و افراط گرایی را منتشر کنند.
 
به گزارش افتانا، پلتفرم شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد این قانون که به لایحه مجمع ۵۸۷ معروف است، حقوق آزادی بیان را تحت متمم نخست قانون اساسی آمریکا و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا، نقض می‌کند.
 
در شکایتی که در دادگاه فدرال در ساکرامنتوی کالیفرنیا تنظیم شد، شرکت «ایکس» اعلام کرد نیات واقعی این قانون، تحت فشار گذاشتن شرکت‌های شبکه اجتماعی برای حذف محتوایی است که این ایالت آن را مورد ایراد می‌داند. کالیفرنیا با این قانون، شرکت‌ها را وادار می‌کند دیدگاه این ایالت درباره مسائل سیاسی را اتخاذ کنند که خود نوعی بیان اجباری است.
 
ماسک که خود را طرفدار مطلق آزادی بیان می‌داند، پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در اکتبر گذشته، بسیاری از کارمندان مسئول نظارت و سامان‌دهی محتوا در این پلتفرم شبکه اجتماعی را اخراج کرد و بعضی از حساب‌هایی که مدیریت قبلی فعالیت آنها را محدود کرده بود را برگرداند.
 
دفتر راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا که قوانین این ایالت را اجرا می‌کند، اعلام کرد به این شکایت در دادگاه پاسخ خواهد داد. قانون لایحه مجمع ۵۸۷ شرکت‌های شبکه اجتماعی با حداقل ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ناخالص سالانه را ملزم می‌کند گزارش‌های شش‌ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های نظارت آنها بر محتوای را شرح داده و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های قابل ایراد و نحوه رسیدگی به آنها ارائه می‌دهد. این قانون همچنین شرکت‌ها را ملزم می‌کند نسخه‌هایی از شرایط خدمات خود را ارائه کنند. عدم رعایت این موارد، جریمه‌های مدنی تا سقف ۱۵۰۰۰ دلار برای هر تخلف در روز را به دنبال دارد.
 
گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، سپتامبر گذشته این قانون را امضا کرد و گفت که ایالت اجازه نخواهد داد شبکه‌های اجتماعی برای گسترش نفرت و اطلاعات نادرست، به اسلحه تبدیل شوند.
 
ماسک که پس از خرید توییتر، هزاران کارمند آن را اخراج کرد، دوشنبه گذشته منتقدان را عامل کاهش ۶۰ درصدی درآمد تبلیغاتی این شرکت در آمریکا دانست.
 
ای جی براون که در ژوئن از سمتش به عنوان مدیر ایمنی برند و کیفیت تبلیغات ایکس استعفا کرد در مصاحبه جدیدش گفت: تغییرات سیاستی اتخاذ شده توسط ماسک که مشاهده پست‌های ایراددار در ایکس را به جای حذف آنها محدود می‌کند، متقاعد کردن تبلیغ‌کنندگان را برای ایمن بودن پلتفرم دشوار کرده است.
 
کد مطلب : 21349
https://aftana.ir/vdci3par.t1az52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی