جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
جالب است ۰
به گفته سخنگوی قوه قضاییه با انتشار محتوای مجرمانه در فضای مجازی با پلتفرم‌ها، چه داخلی باشند و چه خارجی، برخورد می‌شود.
منبع : زومیت
به گفته سخنگوی قوه قضاییه با انتشار محتوای مجرمانه در فضای مجازی با پلتفرم‌ها، چه داخلی باشند و چه خارجی، برخورد می‌شود.
 
به گزارش افتانا، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری  روز یازدهم اردیبهشت‌ماه، از نظارت مستمر قوه قضاییه بر انتشار محتوای منتشرشده توسط کاربران در فضای مجازی خبر داد و گفت: برخورد با انتشار محتوای مجرمانه در فضای مجازی بر اساس فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و مصوباتی دنبال می‌شود که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، دستورات مراجع قضایی و نهادهای مسئول در این خصوص صادر می‌کنند.
 
به گفته او، در برخورد با انتشار مصادیق محتوای مجرمانه هیچ استثنایی در نظر گرفته نمی‌شود و پیام‌رسان‌های داخلی هم تحت رصد و نظارت قرار می‌گیرند.  
 
یکی از نمونه‌های برخورد با صفحات فعال در پلتفرم‌های داخلی، اواخر فروردین ماه اتفاق افتاد که یک کانال فروشگاهی با پنج هزار عضو در پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد. این کانال فروش پوشاک در یکی از تصاویر منتشرشده از عکس یک مدل زن استفاده کرده بود که هرچند پوشش و حجاب کامل داشت اما چون چهره این مدل محو یا بریده نشده بود، این کانال از روی پلتفرم ایتا حذف شد.
 
برخورد با کاربرانی که بنا بر قوانین موجود مصادیق محتوای مجرمانه را منتشر کرده بودند چند ماهی است که در دستور کار قرار گرفته است و هر از گاهی، پلیس اخباری درباره بستن صفحات افراد یا کسب‌وکارها منتشر کرده و تعداد آن‌ها را اعلام می‌کند و  یک هفته قبل نیز کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران از بسته شدن «۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران» خبر داد و اعلام کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
جهانگیر در خصوص نحوه تشخیص این نوع تخلفات نیز توضیح داد: این تخلفات گاهی بر اساس گزارش‌های مردمی که به کارگروه می‌رسد، گاهی گزارش‌های خود اعضای کارگروه است که تعیین مصادیق می‌کنند یا طرح شکایتی است که توسط اشخاص، ضابطان یا نهادهای ذی‌ربط در مرجع قضایی مطرح می‌شود.
 
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که دستگاه قضایی نسبت به محتوای منتشرشده در فضای مجازی بی‌تفاوت نیست و با دقت و سرعت این مسائل را رصد و به تخلفات آشکار و غیرآشکار رسیدگی خواهد کرد.
 
 
کد مطلب : 22185
https://aftana.ir/vdchmzni.23ni6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی