يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
جالب است ۰
رئیس پارک فناوری پردیس از آغاز ثبت‌نام رقابت‌های المپیک فناوری و رقابت شرکت‌کنندگان در پنج محور خبر داد.
رئیس پارک فناوری پردیس از آغاز ثبت‌نام رقابت‌های المپیک فناوری و رقابت شرکت‌کنندگان در پنج محور خبر داد.
 
به گزارش افتانا، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، گفت: نخستین دوره المپیک فناوری در پنج رشته رقابتی، آبان‌‌ماه امسال در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. مرحله نهایی رقابت حضوری المپیک فناوری از تاریخ اول تا هفتم آبا‌ن‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که در هر لیگ (از مجموع بیش از ۱۷ لیگ در حوزه‌های مختلف فنی) بیش از ٢٠٠ نفر (مجموعا بیش از دو هزار نفر) برای رقابت حضوری دعوت شوند.
 
رئیس پارک فناوری پردیس اهداف برگزاری المپیک فناوری را شناسایی استعدادها، ارتقاء تخصص‌ها، ترویج همکاری و کار تیمی، تشویق نوآوری و خلاقیت و در نهایت به‌کارگیری استعدادهای برتر برشمرد و گفت: بهره‌بردار اصلی این رقابت‌ها شرکت‌های فناور فعال خواهند بود تا بتوانند نیروی انسانی نخبه و با استعداد را از طریق این رقابت‌ها شناسایی و جذب نمایند.
 
شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، هم در نشست خبری رویداد المپیک فناوری گفت: این رقابت‌ها با هدف یافتن باهوش‌ترین و توانمندترین نیروی انسانی هر حوزه برگزار می‌شود و به دنبال قله‌سازی در عرصه علم و فناوری است. المپیک فناوری، بستری برای رقابت افراد در حوزه‌های مختلف فنی است که برای اولین‌بار در پنج رشته اصلی شامل هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی امنیت سایبری، رباتیک و پهپادی تشکیل شده است و هریک از این رقابت‌ها، خود از چندین لیگ مختلف تشکیل شده است.
 
رقابت‌ برنامه‌نویسی شامل لیگ‌های الگوریتم، JAVA، PHP و Front-end، رقابت هوش مصنوعی شامل لیگ‌های پردازش متن، پردازش صوت و پردازش تصویر و رقابت رباتیک شامل لیگ خودروهای خودران، ربات‌های ورزشی، ربات‌های امدادگر، ربات‌های جنگنده، ربات‌های پرنده است همچنین در المپیک فناوری رقابت پهپادی شامل لیگ پرنده‌های سرعتی، لیگ پرنده‌های فضای بسته و رقابت‌های امنیت سایبری شامل لیگ Red Team و Blue Team در حوزه رمزنگاری، دیجیتال فارنزیک، تست نفوذ، اکسپلویت و مهندسی معکوس،لیگ CTF است.
 
ثبت‌نام در نخستین دوره المپیک فناوری از امروز ۱۹ تیرماه از طریق نشانی Olympics.tech قابل انجام است. بر اساس این گزارش، قوانین هریک از لیگ‌ها مطابق با قوانین جهانی در آن حوزه فنی است و برای داوری آن‌ها از افراد خبره و اساتید دانشگاه دعوت شده است.
 
 
 
 
کد مطلب : 22303
https://aftana.ir/vdcjtte8.uqe8yzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی