جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ , 6 Sep 2024
جالب است ۰
مرکز مدیریت راهبردی افتا هرگونه به‌کارگیری محصولات Trend Micro را در دستگاه های اجرایی کشور (دارای زیرساخت‌های حیاتی) ممنوع اعلام کرد.
مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در خصوص ممنوعیت استفاده از محصولات شرکت TERND MICRO هشدار داد.
 
به گزارش افتانا، مرکز مدیریت راهبردی افتا هرگونه به‌کارگیری محصولات Trend Micro را در دستگاه‌های اجرایی کشور (دارای زیرساخت‌های حیاتی) ممنوع اعلام کرد.

در بخشی از متن ابلاغیه مرکز خطاب به این دستگاه‌ها آمده‌است: «با عنایت به اخبار واصله در خصوص ارائه محصولات امنیتی فاقد مجوزهای لازم به دستگاه‌های کشور به اطلاع می‌رساند؛ هرگونه خرید تجهیزات و یا تمدید گواهی لایسنس از محصولات امنیتی برند Trend Micro ممنوع می‌باشد. شایان ذکر است که تاکنون برای هیچ یک از شرکت‌های داخلی نیز پروانه فعالیت خدمات فنی افتا در گرایش نصب و پشتیبانی برای ارائه محصولات مذکور صادر نشده است.»
 
طبق این ابلاغیه در صورت کارگیری محصولات فاقد مجوز تبعات حقوقی و امنیتی ناشی از صدمات مانند سوء‌استفاده احتمالی در زمان بروز حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور بر‌عهده دستگاه متبوع خواهدبود.

 
در هفته‌های اخیر مرکز افتای ریاست جمهوری طی ابلاغیه‌ای، استفاده از محصولات شرکت کسپرسکی را در دستگاه‌های اجرایی به‌دلیل ضعف و عدم کارایی لازم در تشخیص نفوذ و مقابله با حملات اخیر سایبری زیرساخت‌های حیاتی کشور، ممنوع اعلام کرده بود و همچنین طی روزهای اخیر ابلاغیه‌ای در مورد چگونگی فعالیت سامانه‌ها و سکوهای خارجی و عرضه محصولات حوزه امنیت صادر کرد.
 
کم‌کم به نظر می‌رسد که شاید بهتر باشد به جای اعلام لیست ممنوعیت‌ها، یک فهرست کوتاه از محصولات مجاز منتشر شود.
 
کد مطلب : 22309
https://aftana.ir/vdcf1md0.w6d0xagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی