جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ , 6 Sep 2024
جالب است ۰
لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در فضای مجازی در جلسه هیئت دولت به تصویب نهایی رسید و گفته می‌شود پس از موافقت مسعود پزشکیان به مجلس ارسال خواهدشد.
لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در فضای مجازی در جلسه هیئت دولت به تصویب نهایی رسید و گفته می‌شود پس از موافقت مسعود پزشکیان به مجلس ارسال خواهدشد.
 
به گزارش افتانا، لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در فضای مجازی در جلسه هیئت دولت به تصویب نهایی رسید و برای تبدیل شدن به قانون به مجلس ارسال می‌شود.براساس اعلام دولت این لایحه مراحل نهایی ارسال به مجلس را طی می‌کند.
 
طبق این گزارش، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، برای هماهنگی با مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب کشور این لایحه را برای او ارسال کرده تا در جریان امور قرارگیرد و در صورت موافقت ضمنی دکتر پزشکیان، این لایحه به صورت رسمی برای مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
 
لایحه حفاظت از داده‌های شخصی به‌صورت مستقیم مسئولیت کسب‌و‌کارها، دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی را در حفاظت از داده‌های شخصی مشخص می‌کند. با تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون در صورت هک و نشت اطلاعات و مشخص شدن تقصیر کسب‌وکارها برای آنها جریمه مشخص شده‌است. همچنین طبق آنچه در پیش‌نویس این لایحه آمده بود هر کسی می‌تواند به داده‌های شخصی خود دسترسی داشته باشد و بر هرنوع پردازش داده روی داده‌های خود نظارت کند.
 
تغییر جریان داده از سمت دولت به کسب‌وکارها در بسیاری از مواقع منتظر تصویب این قانون است چرا که باید مسئولیت کسب‌و‌کارها در قبال داده‌ها مشخص و نحوه ذخیره‌ آن مشخص شود.
 
 
کد مطلب : 22310
https://aftana.ir/vdchvxni.23nizdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی