يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
جالب است ۰
گوگل از حذف کوکی‌ها در کروم عقب‌نشینی کرد

کوکی‌ها ماندگار شدند

گوگل پس از سال‌ها وعده برای حذف کوکی‌های شخص ثالث، اعلام کرد که قصد دارد آن‌ها را در مرورگر کروم خود نگه دارد.
منبع : Reuters
گوگل پس از سال‌ها وعده برای حذف کوکی‌های شخص ثالث، اعلام کرد که قصد دارد آن‌ها را در مرورگر کروم خود نگه دارد.
 
 به گزارش افتانا، تصمیم گوگل درباره حذف کوکی‌ها از کروم تغییر کرد. این تغییر عمده پس از نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان، که بزرگ‌ترین منبع درآمد گوگل هستند، صورت گرفته است. آن‌ها می‌گویند که حذف کوکی‌ها در محبوب‌ترین مرورگر جهان، توانایی آن‌ها را برای جمع‌آوری اطلاعات برای شخصی‌سازی تبلیغات محدود می‌کند و باعث وابستگی آن‌ها به پایگاه داده‌های کاربران گوگل می‌شود. همچنین، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA)، برنامه گوگل را به دلیل نگرانی از ایجاد محدودیت در رقابت تبلیغات دیجیتال مورد بررسی قرار داده بود.
 
آنتونی چاوز، نائب رئیس ابتکار Privacy Sandbox، حریم خصوصی که گوگل از آن پشتیبانی می‌کند، در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «به جای حذف کوکی‌های شخص ثالث، ما یک تجربه جدید در کروم معرفی می‌کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد انتخابی آگاهانه داشته باشند که در کل مرور وب آن‌ها اعمال شود و آن‌ها می‌توانند در هر زمان این انتخاب را تنظیم کنند.»
 
این غول فناوری زیرمجموعه آلفابت از سال ۲۰۱۹، با هدف اصلی حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث، بر روی طرح «پرایوسی سندباکس» کار کرده تا  حریم خصوصی آنلاین را افزایش داده و در عین حال، از کسب‌و‌کارهای دیجیتال حمایت کند.
 
کوکی‌ها بسته‌های اطلاعاتی هستند که به وب‌سایت‌ها و تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا کاربران وب را به‌صورت جداگانه شناسایی کرده و عادات مرور آن‌ها را ردیابی کنند، اما همچنین می‌توان از آن‌ها برای نظارت ناخواسته استفاده کرد. در اتحادیه اروپا، استفاده از کوکی‌ها توسط مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) کنترل می‌شود که بر لزوم اخذ رضایت صریح کاربران برای ذخیره کوکی‌هایشان توسط ناشران تأکید می‌کند. مرورگرهای اصلی نیز این امکان را می‌دهند که کوکی‌ها را به صورت دلخواه حذف کنید.
 
چاوز گفت که گوگل در حال همکاری با تنظیم‌کنندگانی مانند CMA و دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا و همچنین ناشران و گروه‌های حامی حریم خصوصی در مورد رویکرد جدید است، در حالی که همچنان به سرمایه‌گذاری در برنامه Sandbox حریم خصوصی ادامه می‌دهد.
 
این تصمیم گوگل با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. ایولین میچل-ولف، تحلیلگر eMarketer، در بیانیه‌ای گفت: «ذی‌نفعان تبلیغات دیگر مجبور نیستند خود را یک‌باره برای کنار گذاشتن کوکی‌های شخص ثالث آماده کنند.»
 
لنا کوهن، تکنولوژیست ارشد در بنیاد مرز الکترونیکی، در بیانیه‌ای گفت: کوکی‌ها می‌توانند منجر به آسیب به مصرف‌کننده شوند. برای مثال، تبلیغات سوداگرانه‌ای که گروه‌های آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهند. تصمیم گوگل برای ادامه اجازه دادن به کوکی‌های شخص ثالث، علی‌رغم مسدود شدن آن‌ها توسط سایر مرورگرهای مهم برای سال‌ها، نتیجه مستقیم مدل کسب‌وکار تبلیغات محور آن‌ها است.
 
کد مطلب : 22327
https://aftana.ir/vdcfemd0.w6d00agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی