پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ , 19 Sep 2024
جالب است ۰
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در همایش «معرفی پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس»، این نمایشگاه را فرصتی برای توجه بیشتر روی فروش و نمایش برشمرد و گفت: اگر بخواهیم بازار را توسعه دهیم، باید روی سرمایه‌گذاران خارجی حساب باز کنیم.
منبع : خبرگزاری ايسنا
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در همایش «معرفی پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس»، این نمایشگاه را فرصتی برای توجه بیشتر روی فروش و نمایش برشمرد و گفت: اگر بخواهیم بازار را توسعه دهیم، باید روی سرمایه‌گذاران خارجی حساب باز کنیم.
 
به گزارش افتانا، دکتر محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در همایش معرفی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس دبی گفت: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بازوی علمی حوزه فناوری اطلاعات است و حضور ما در کنار سازمان توسعه تجارت و نمایشگاه بین‌المللی جیتکس به واسطه برگزاری و مدیریت کنفرانس شهر هوشمند این نمایشگاه بین‌المللی است.
 
وی ادامه داد: هماهنگی برای حضور مهمانان برای این نشست در حال انجام است. آنچه که برآورد می‌شود، این است که شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بیشتر روی تولید و ساخت محصول متمرکز شدند و کمتر درباره فروش و سود خود صحبت می‌کنند؛ از این رو است که ویترین این شرکت‌ها شامل محصولات متنوعی است و هرچه بیشتر باشد به آن افتخار می‌کنند. در سیاست‌های کلان کشور نیز سالیان سال است که روی تولید تمرکز شده، ولی بهتر بود که روی فروش تمرکز شود؛ چرا که اگر محصولی، مشتری و فروش داشته باشد، می‌توان برای تولید بیشتر آن برنامه‌ریزی کرد. استراتژی شرکت‌ها بر تولید استوار شده، در حالی که زنجیره تامین از تهیه مواد اولیه، تحقیق و توسعه، نوآوری شروع و تا ساخت نمونه اولیه و صنعتی و ورود به بازار ادامه می‌یابد. بیشترین دلیل ورشکستگی شرکت‌ها ناشی از نبود بازار و فروش است، نه به دلیل نبود تکنولوژیکی و عدم توان علمی.
 
وی جیتکس را فرصتی برای نمایش محصولات دانست و  درباره چرایی حضور کمرنگ ایران در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه، یادآور شد: اگر بخواهیم بازار را توسعه دهیم، باید روی سرمایه‌گذاران خارجی حساب باز کنیم و برای حمایت از شرکت‌ها لازم است تا ۸۰ درصد حمایت‌های ما روی فروش محصولات متمرکز شود. جیتکس فرصتی برای توجه بیشتر روی فروش و نمایش محصولات است و شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه‌ها با شیوه‌های مذاکره آشنا می‌شوند، ضمن آنکه به توانمندشدن آنها نیز کمک می‌کند.
 
امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان همکاری‌های علمی و فناوری نیز در  این همایش که در خانه نوآوری ایران واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، جیتکس را یکی از بزرگ‌ترین و فراگیرترین نمایشگاه‌ها در حوزه فناوری توصیف کرد و افزود: پوشش این نمایشگاه برای شرکت‌ها از استارتاپی تا شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های فناوری چون سخت‌افزار و نرم‌افزار، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است.
 
وی با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره از نمایشگاه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند، یادآور شد: آنچه که فعالیت در این حوزه را سخت می‌کند، گستردگی مخاطبان است. ما در معاونت علمی با مخاطبان متعددی مواجه‌ایم که حوزه‌های فعالیت آنها با ماموریت‌های جیتکس مرتبط است و جلسه امروز نشست مهمی است تا نظرات همه شرکت‌ها مطرح شود تا به صورت هم‌افزا در این رویداد شرکت کنیم. در این راستا ما در سازمان توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی حمایت حداکثری را داریم تا رویداد مؤثری را در جیتکس ایجاد کنیم، ولی در این میان باید به دنبال بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های جیتکس باشیم.
 
رئیس سازمان همکاری‌های علمی و فناوری خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازارهای بین‌المللی است و با توجه به توفیقاتی که این شرکت‌ها در حوزه صادرات به دست آورده‌اند، نشان از ظرفیت بالای کشور در این حوزه است.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه جیتکس حوزه جذاب برای همه کشورها است، یادآور شد: وجود تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فناور در کشور می‌طلبد تا با اقدامی هماهنگ، با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، همگرایی صورت گیرد تا از پراکنده‌کاری در نمایشگاه جیتکس جلوگیری شود و دو رویداد روز ایران برگزار نشود.
 
میرآبادی با اشاره به برپایی پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس ۲۰۲۴ در دبی امارات، اظهار کرد: پاویون ایران در میان کشورهای اثرگذار است و این فرصت خوبی برای توسعه تعاملات بین‌المللی است و امیدوارم با توسعه این اقدامات روز‌به‌روز شاهد رشد صادرات کشور باشیم.
 
نمایشگاه جیتکس 2024  به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری جهان برای چهل‌و‌چهارمین بار از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ در دبی برگزار می‌شود.
 
کد مطلب : 22447
https://aftana.ir/vdciy5ar.t1ar52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی