کارمندان مایکروسافت از بهروزرسانی بزرگ هوش مصنوعی این شرکت موسوم به کوپایلت (copilot) ابراز نارضایتی کرده و آن را گامی به عقب میدانند.
به گزارش افتانا، بهروزرسانی اخیر مایکروسافت برای دستیار هوش مصنوعی کوپایلت، متمرکز بر مصرفکننده، با انتقاد کاربران و کارمندان خود این شرکت مواجه شده است. آزمایشکنندگان این هوش مصنوعی سوالاتی را در مورد اثربخشی این بهروزرسانی مطرح کردهاند که توسط مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران سابق دیپمایند (DeepMind) که برای هدایت تلاشهای هوش مصنوعی مصرفکننده مایکروسافت استخدام شده است.
مایکروسافت ژ اول اکتبر ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی بزرگ منتشر کرد که سلیمان آن را «یک همراه هوش مصنوعی برای همه» لقب داد و گفت که این بهروزرسانی با طراحی بصریتر، پاسخهای قابل هضمتر، سریعتر و روانتر همراه است. این بهروزرسانی به عنوان یک گام مهم به سمت یک همراه هوش مصنوعی خوشصحبتتر و مفیدتر معرفی شد.
کارکنان مایکروسافت در Blind که یک صفحه پیام خصوصی برای کارمندان تأیید شده این شرکت است، ناامیدی خود را از این بهروزرسانی ابراز کردهاند. برخی از کارمندان و حتی کاربران گفتهاند که این نسخه جدید بدتر از نسخه قبلی است و برخی نیز آن را بهدرد نخور توصیف کردهاند. یکی از کارمندان در Blind نوشته است: کوپایلت جدید یک گام به عقب است.
کاربران در مورد مسائل مختلفی از جمله توقف ناگهانی، زمان پاسخ آهسته، خروجیهای اطلاعاتی کمتر و حذف ویژگیهایی مانند اطلاعات بدوندرنگ و امکان حذف مکالمات قدیمی شکایت دارند. در پایگاه بارگیری برنامهها نیز یکی از کاربران گفته است که کوپایلت قبل از بهروزرسانی به این نسخه جدید، بسیار خوب بود. کاربر دیگری گفت که برنامه کوپایلت کمتر کاربردی شده است. یکی دیگر از کاربران نیز با تعجب پرسیده است: چرا چنین برنامه شگفت انگیزی را منتشر میکنیم و سپس آن را به آنچه اکنون است بهروز میکنیم؟!
البته یک نظر مثبت نیز وجود داشت که رابط کاربری جدید برنامه را به دلیل طراحی برای کاربران عمومی تحسین کرده است. البته ظاهرا مشکلات و چالشهای کاربران با این بهروزرسانی آنقدر زیاد هست که چندان تحت تأثیر این رابط قرار نگرفتهاند.