شرکت اوپنایآی از یک عامل جدید هوش مصنوعی برای چتجیپیتی رونمایی کرده است که پژوهش عمیق نام دارد.
به گزارش افتانا، شرکت اوپنایآی(OpenAI)، عامل هوش مصنوعی جدید را به عنوان یک عامل برای کمک به انجام دادن تحقیقات عمیق و پیچیده معرفی کرده که برای چتبات هوش مصنوعی چتجیپیتی (ChatGPT) طراحی شده است. این ویژگی جدید، پژوهش عمیق (deep research) نام دارد.
به گفته این شرکت، قابلیت جدید برای افرادی طراحی شده است که کارهای پژوهشی فشرده را در زمینههایی مانند مالی، علم، سیاست و مهندسی انجام میدهند و به تحقیقات کامل، دقیق و قابل اعتماد نیاز دارند. همچنین، این ویژگی میتواند برای خریدهایی مانند خودرو، لوازم خانگی و مبلمان که معمولا به تحقیق دقیق نیاز دارند، سودمند باشد. deep research اساسا برای مواردی در نظر گرفته شده است که در آنها فقط به یک پاسخ یا خلاصه سریع نیاز نیست، بلکه اطلاعات چندین وبسایت و منابع دیگر را میطلبد.
اوپنایآی، ویژگی پژوهش عمیق را در اختیار کاربران ChatGPT Pro قرار میدهد که به ۱۰۰ پرسوجو در ماه محدود میشوند و پشتیبانی از کاربران Plus، Team و Enterprise نیز اولویت بعدی هستند. اوپنایآی گفت که در حدود یک ماه آینده عرضه این ویژگی را برای کاربران Plus هدف قرار میدهد و محدودیتهای درخواست برای کاربرانی که هزینه اشتراک پراخت میکنند، به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود.
کاربران برای استفاده از ویژگی پژوهش عمیق چتجیپیتی فقط باید گزینه پژوهش عمیق را انتخاب کنند و سپس یک درخواست را با گزینه پیوست کردن فایلها وارد کنند. پژوهش عمیق ممکن است بین پنج تا ۳۰ دقیقه زمان بخواهد تا به پرسش، پاسخ دهد و هنگامی که جستوجو کامل شود، کاربر یک اعلام دریافت خواهد کرد. خروجیهای پژوهش عمیق چتجیپیتی در حال حاضر فقط متنی هستند، اما اوپنایآی گفت که قصد دارد بهزودی تصاویر، دادهها و سایر خروجیهای تحلیلی را اضافه کند. به گفته این شرکت، امکان اتصال منابع داده تخصصیتر نیز وجود دارد.