جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جالب است ۰
سوفوس هشدار داد

بدافزار جدید در فیس بوک

موسسه امنیتی سوفوس که اولین بار این بدافزار را شناسایی کرده می گوید اگر کاربران بر روی لینک این خبر قلابی کلیک کنند فایلی برای مشاده ویدیوی خبر در اختیارشان قرار می گیرد که قابل نمایش نیست
تعدادی قابل توجهی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک، گرفتار بدافزار مخربی شده اند که از علاقه کاربران به کسب اخبار و اطلاعات جدید سوءاستفاده می کند.

به گزارش افتانا به نقل از فارس، این خبر کاربران را به یک صفحه خبری جعلی که ظاهرا متعلق به وب سایت شبکه سی ان ان است هدایت می کند که در آن خبر دروغین حمله آمریکا به ایران و عربستان سعودی منتشر شده است.

موسسه امنیتی سوفوس که اولین بار این بدافزار را شناسایی کرده می گوید اگر کاربران بر روی لینک این خبر قلابی کلیک کنند فایلی برای مشاده ویدیوی خبر در اختیارشان قرار می گیرد که قابل نمایش نیست .

سپس پیغامی نمایش داده می شود که کاربران باید برای مشاهده ویدیو نرم افزار فلاش پلیر خود را به روز کنند.

فردی که دست به این اقدام بزند به جای فایل به روز شده نرم افزار فلاش کدهای یک بدافزار مخرب را بارگذاری خواهد کرد. به فاصله سه ساعت از انتشار این بدافزار بیش از ۶۰ هزار کاربر فیس بوک به آن آلوده شده اند و این نگرانی وجود دارد که تعداد کاربران فریب خورده ظرف روزهای آینده رشد تصاعدی پیدا کند.

بعد از هشدارهای مکرر سوفوس، مدیران فیس بوک نیز متوجه وخامت اوضاع شده اند و این شرکت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده در حال پاک کردن لینک های آلوده ای است که توسط هکرها و هرزنامه نویسان ارسال شده اند.

جالب اینکه برای تحریک بیشتر مخاطبان به باز کردن لینک آلوده در متن ارسالی حمله آمریکا به ایران و عربستان به منزله آغاز جنگ جهانی سوم توصیف شده است.
کد مطلب : 366
https://aftana.ir/vdcicqap2t1aq.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی