سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ , 22 Oct 2024
جالب است ۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ادغام‌ وزارت ارتباطات رنگ انتخاباتی دارد

اعتقاد اغلب نمایندگان مجلس و اینجانب این است که ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات کاملاً غیرتخصصی و با هدف خاص صورت گرفته است و مجلس چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.
منبع : خبرگزاری فارس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه همان ادغام وزارت راه و مسکن نیز اشتباه بزرگی بود، گفت: این نامطلوب است که یک مدیر بخواهد مجمع تشکیلاتی خود را متناسب با نگاه انتخاباتی به هم متصل کند.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، جعفر قادری  درباره زمزمه‌های ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصمیمات دولت در این‌باره اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی کاملاً با این موضوع مخالف است؛ ما معتقدیم همان ادغام وزارت راه و مسکن نیز اشتباه بزرگی بود که انجام دادیم و متاسفانه هم اکنون وزارت راه و شهرسازی تنها به «وزارتخانه مسکن مهر» تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون و پس از ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن، اغلب فعالیت‌های مربوط به بخش راه‌آهن و راه‌سازی با مشکل مواجه شده و یا در آینده نزدیک دچار مشکل خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اعتقاد اغلب نمایندگان مجلس و اینجانب این است که ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات کاملاً غیرتخصصی و با هدف خاص صورت گرفته است و مجلس چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

قادری در پاسخ به این گفته که در برخی از کشورها بخش حمل و نقل و بخش ارتباطات در قالب یک وزارتخانه مدیریت می‌شوند، گفت: در تمام دنیا فعالیت‌های یک مدیر منطقی و تخصصی است و کارها مثل ایران متکی به شخص نیست اما در ایران اگر وزیری اظهارنظری تخصصی در حوزه خود داشت بلافاصله بدون اطلاع خودش حکم وی را لغو می‌کنند و کسی دیگر را سرپرست وزارتخانه قرار می‌دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بسیاری از قوانین در دنیا وجود دارد که در ایران مصداق ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بهتر است افراد بتوانند تا حدی حداقل همدیگر را تحمل کنند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای منافع نظام و مردم گام بردارند نه اینکه اگر وزیری از نگاه تخصصی خودش موضوعی را مطرح و از هدف تخصصی خود دفاع کرد، بلافاصله عزل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید مجموعه نگاه‌های انتخاباتی در این عرصه برای تصمیمات تخصصی وجود داشته باشند.

این نماینده مجلس یادآور شد: این نامطلوب است که یک مدیر بخواهد مجمع تشکیلاتی خود را متناسب با نگاه انتخاباتی به هم متصل کند تا با نگرش اهداف انتخاباتی خود، بهتر بتواند مجموعه را کنترل کرده و از صندوق‌های رأی آنچه را که خود می‌خواهد بیرون آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: قطعاً مجلس با چنین ادغام‌هایی که با هدفی خاص انجام می‌شود مخالف است و تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا این کار انجام نشود.

به گزارش فارس زمزمه تشکیل «وزارتخانه زیربنایی» پس از برکناری وزیر ارتباطات از سوی احمدی‌نژاد و سرپرستی علی نیکزاد بر این وزارتخانه ‌مطرح شد.

علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی، دیروز در این‌باره گفته بود: حمل و نقل و ارتباطات در تمام کشورها یک وزارتخانه است، در جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و ترابری سابق و مسکن و شهرسازی سابق ادغام شد و یک وزارتخانه شده است؛ برخی‌ها اعتقاد دارند که وزارت راه، مسکن، ارتباطات و یک وزارتخانه دیگر که نمی‌خواهم اسم آن را بیاورم باید ادغام شده و وزارت زیربنایی را تشکیل دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره گفته است: با ادغام وزارتخانه‌های راه و ارتباطات موافق نیستم؛ ابقای وزیر برای یک وزارتخانه باید از طریق قانون و توسط مجلس انجام شود، ولی اصالتاً این دو وزارت راه و ارتباطات با یکدیگر نسبتی ندارند و بنده موافق این ادغام نیستم.

به گزارش فارس کمیسیون صنایع مجلس نیز با این ادغام مخالفت کرده است.
کد مطلب : 4201
https://aftana.ir/vdci.ua5ct1arzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی