دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ , 16 Sep 2024
جالب است ۰
نمایشگاه ایران آیتکس با حضور 35 شرکت و هفتاد غرفه و با نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های متنوع در حال برگزاری است تا به گفته دبیر اجرایی این نمایشگاه به کاستن از فاصله میان صنعت و دانشگاه کمک کند.
نمایشگاه ایران آیتکس با حضور 35 شرکت و هفتاد غرفه و با نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های متنوع در حال برگزاری است تا به گفته دبیر اجرایی این نمایشگاه به کاستن از فاصله میان صنعت و دانشگاه کمک کند.
 
 
به گزارش افتانا، مهندس محمدعلی روزی‌طلب، دبیر اجرایی نمایشگاه ایران آیتکس، درباره این این رویداد گفت: شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات از شرکت‌های زنده و مهم کشور هستند و می‌توانند در حوزه جذب و استخدام کمک کنند. همه تلاش‌مان به عنوان مجری و برگزار کننده نمایشگاه کم کردن فاصله بین صنعت و دانشگاه است.
 
مهندس روزی‌طلب با ابراز خوش‌بینی نسبت به جذب سرمایه‌گذار، گفت: امید است این اتفاق برای استارتاپ‌ها هرچه بیشتر رخ دهد. کاری که می‌کنیم وصل کردن استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها به یکدیگر است، اما اینکه هر کدام از اینها چه برنامه‌هایی برای یکدیگر دارند، جزو دستور کار ما نیست. با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه شریف تصمیم گرفتیم دومین دوره نمایشگاه هم به صورت حضوری و هم مجازی برگزار شود. امسال حدود ۷۰ غرفه داریم و تعداد ۳۵ شرکت حضور دارند.
 
دکتر حسن حدادپور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف، در مورد در این دوره از نمایشگاه که با محوریت کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات با تلاش گروه فناوری اطلاعات شریف (Sharif ICT Group) و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران از ۱۶ مهرماه به مدت ۳ روز در در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های مرتبط با صنعت فعالیت‌های زیادی داشته و دارد. بستر دانشگاه شریف میزبان ۶۰۰ کسب‌وکار در حوزه فناوری است که در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی و پزشکی فعال هستند. ظرفیت نیروی انسانی کشور برای کم کردن فاصله بین صنعت ایران و دنیا بسیار مناسب است. امید است این نمایشگاه‌ها در نهایت به تحقق این هدف کمک کنند.
 
دکتر احسان آریانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز با ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های این پژوهشگاه از چاپ کتاب گرفته تا ارائه خدمات مختلف و برگزاری سمینارها و نشست‌های تخصصی اشاره کرد و در ادامه به تشریح راه‌های همکاری با این پژوهشگاه اعم از جذب هیات علمی، سرباز امریه و نخبه و همکار پژوهشی پرداخت و گفت: معضلی که کسب‌و‌کارهای نوپا در این حوزه با آن رو به رو هستند، نیاز به سرمایه و حمایت لازم برای راه‌اندازی است که سعی می‌کنیم این حمایت‌های لازم از استارتاپ‌ها را داشته باشیم.
 
آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها، آشنایی با برندهای موفق در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ، فراهم شدن بستری مناسب برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌های بزرگ، حضور در کارگاه‌های آموزشی متعدد در طول نمایشگاه به صورت رایگان، حضور در پنل سخنرانی‌ها و استارتاپ‌ها به صورت رایگان، امکان جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها، حضور در محیطی جذاب و سرزنده با حضور کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و بازدید از نمایشگاه به صورت مجازی بدون محدودیت در زمان و مکان از جمله مزیت‌های بازدید از این نمایشگاه برای علاقه‌مندان است.
 
سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز اقدامات خود را در حوزه حمایت از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی در دومین نمایشگاه «ایتکس، کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به نمایش گذاشت. اقدامات و دستاوردهای پروژه‌هایی نظیر طراحی و پیاده‌سازی نمونه اولیه مرکز تبادل پیام (MXB) و سامانه درگاه ملی کاتالوگ و مجموعه داده‌های باز و کاربردی کشور برای بازدیدکنندگان تبیین شد و استار‌تاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و دانشجویان با چگونگی ارائه خدمات فناورانه در رویداد «همگام با اربعین؛ همراه با فناوری» آشنا شدند. همچنین سازمان فناوری اطلاعات کسب‌و‌کارهای ایرانی فناورانه موفق را در این نمایشگاه به وزرای کشورهای پاکستان، عراق و سوریه معرفی کرد.

فردا روز پایانی این نمایشگاه خواهد بود و سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف پذیرای حضور علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه است تا از پنل‌های انتقال تجربه، کارگاه‌ها و پنل استارتاپ‌های موفق بهره‌مند شوند.
 
پس از اتمام بخش حضوری، نمایشگاه به طور کامل به صورت سه بعدی و تور مجازی شبیه‌سازی می‌شود و به مدت 10 روز در سامانه نمایشگاه مجازی قابل دسترس خواهدبود. بخش مجازی دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس از 20 تا 30 ماه برگزار خواهد شد. وب‌سایت این نمایشگاه به این نشانی در دسترس علاقه‌مندان است.
 
 
 
کد مطلب : 21462
https://aftana.ir/vdcewe8w.jh8zpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی