شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
جالب است ۱
در وبینار امنیت داده‌ها در سازمان هشدار داده شد

مراقب هکرها و نقاط ضعف سیستم‌های سازمانی باشید

در رویداد آنلاین امنیت داده‌ها این مسئله مطرح شد که مهاجمان به دنبال نقاط ضعف در سیستم‌های امنیتی هستند. آنها از این نقاط ضعف برای نفوذ به سیستم استفاده می‌کنند و با اقدامات امنیتی به‌موقع و مناسب در سازمان می‌توان امنیت اطلاعات و داده‌ها را افزایش داد.
 در رویداد آنلاین امنیت داده‌ها این مسئله مطرح شد که مهاجمان به دنبال نقاط ضعف در سیستم‌های امنیتی هستند و آنها از این نقاط ضعف برای نفوذ به سیستم استفاده می‌کنند ولی با اقدامات امنیتی به‌موقع و مناسب در سازمان می‌توان امنیت اطلاعات و داده‌ها را افزایش داد.
 
به گزارش افتانا، متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و امنیت داده در رویداد آنلاین «امنیت داده‌ها در سازمان» که ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ توسط شرکت چارگون برگزار شد، نظرات و توصیه‌های خود را در این خصوص بیان کردند. احسان لرکی، کارشناس ارشد پشتیبانی فنی چارگون، با اشاره به نقط ضعف سیستم‌های امنیتی در سازمان‌ها گفت: «مهاجمان به دنبال نقاط ضعف در سیستم‌های امنیتی هستند. آنها از این نقاط ضعف برای نفوذ به سیستم استفاده می‌کنند. پس از نفوذ، آنها می‌توانند داده‌ها را سرقت کنند، سیستم‌ها را خراب کنند یا از سیستم‌ها برای اهداف خود استفاده کنند. سازمان‌ها باید برای جلوگیری از حملات سایبری، اقدامات امنیتی مناسبی انجام دهند.»
 
در بخش بعدی این رویداد آنلاین، مهنوش بهرامی، تیم‌لید TShoot چارگون، گفت: «امنیت و پایداری سامانه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که امنیت سرورها به خطر بیفتد از دسترس خارج شدن سامانه و همچنین فاش شدن اطلاعات حساس و محرمانه سازمان دور از انتظار نخواهد بود. به جهت حفظ امنیت و پایداری سامانه‌ها، سازمان‌ها باید به صورت دوره‌ای ارزیابی‌های امنیتی و ممیزی فنی لازم را انجام داده و موضوعات کشف شده در این ممیزی را با اولویت بالا برطرف کنند.»
 
در ادامه رویداد رامیار سحاب، تیم‌لید عملیات فنی چارگون، چک‌لیست‌های ضروری برای ارتقای امنیت داده‌های کاربران و کاهش خطر باج‌افزارها را برشمرد و گفت: «ارزیابی چک‌لیست‌های امنیتی در سازمان‌ها نقش اساسی در بازدارندگی از حملات و همین‌طور نرخ پایداری سیستم دارند، چک‌لیست ارتقای امنیت سرور و شبکه شامل تنظیمات و تمهیدات مختلفی هستند که موارد شناسایی شده از آخرین تغییرات در حوزه‌های مختلف نگهداری سیستم‌ها را پوشش خواهد داد.»
 
او در ادامه وبینار امنیت داده‌ها در سازمان افزود: «الزام به رعایت موارد مطرح‌شده در چک‌لیست‌های امنیتی در سازمان‌ها امروزه به استاندارد تبدیل شده که با سیاست‌های نگهداشت هر سازمان همسو خواهد بود.»
در بخش دیگری از وبینار، پیمان هاشمی، کارشناس TShoot با اشاره به تاریخچه ویروس‌های کامپیوتری به راه‌های مقابله و پیشگیری از این ویروس‌های در سیستم‌های سازمانی اشاره کرد و گفت: «همواره آپدیت و به‌روزرسانی، راه نجات از آسیب‌پذیری‌های روز صفر  (Zeroday)و مهاجمان است؛ در صورتی که سیستم‌عامل و آنتی‌ویروس‌های خود را آپدیت و به‌روزرسانی نکنید، از آسیب مهاجمان در امان نخواهید بود.»
 
در بخش پایانی وبینار امنیت داده‌ها در سازمان، سخنرانان به سؤالات مطرح شده توسط  مخاطبان در خصوص امنیت داده‌ها و اطلاعات، پاسخ دادند.
 
 
کد مطلب : 21516
https://aftana.ir/vdcepn8w.jh8zzi9bbj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی