استراتژي کلي شبکههاي پيامرسان جذب مخاطب است؛ يعني تلاش ميکنند تا کانال اصلي انتقال پيام کاربران باشند و براي دستيابي به اين هدف سعي ميکنند کيفيت، سرعت و خيلي از اين موارد را بهبود دهند.
این روزها با گسترش دامنه پذیرش شبکههای اجتماعی و موبایلی از سوی لایههای مختلف اجتماعی، بررسی آسیبها و فواید این شبکهها بسیار مطرح بوده است. اینکه این شبکهها چه تاثیری در جامعه هدف دارند و استفاده صحیح از آنها چه معنایی دارد و اینکه نقض حریم شخصی در این رسانهها تا چه حد درست و یا نادرست است، موضوع گفتوگوی ما با دکتر اسماعیل قدیمی بوده است.
در يک تعريف کلي اخلاق مجموعه قواعد، اصول و ارزشهايي است که هرکس براي مديريت بايدها و نبايدهاي زندگي و تصميمگيريهاي خود بهکار ميگيرد؛ اما از آنجايي که انسان موجودي اجتماعي است اين آداب در سطح فردي باقي نميمانند و بعدي وسيعتر و اثرگذارتر به خود ميگيرد.
تعريف شما از اخلاق چيست؟ براي اين تعريف از چه معيارهايي استفاده ميکنيد؟ با توجه به اين معيارها خودتان را فردي اخلاقمدار ميدانيد؟ آيا ميان اخلاق شخصي و اخلاق اجتماعي تفاوت قائل ميشويد يا آنها را مفاهيمي پيوسته ميدانيد؟
نظرسنجي از ۱۲۰ مدير بانکي و کارشناس خبره در همايش رشد موسسه «بنک دايرکتور (مدير بانکي)» در یکم مي نشان داد که بسياريشان احساس ميکردند که وقتي کار به ابداع در زمينه فناوري ميرسد، موسسههايشان اقلاً در رقابت با همتايان خود در اين صنعت هستند و تنها ۱۷ درصد گفتند که بانکشان در اين زمينه عقب افتاده است.
موسسه مالی و اعتباری شهر از سال ۸۷ با مجوز بانک مرکزی و با سهامداری شهرداریهای تهران و سایر کلانشهرهای کشور، تأسیس و فعالیت خود را بهصورت رسمی آغاز کرد. تأمین نیاز شهرداریها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینهها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزهای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.
آنچه مسلم است توسعه فاوا بدون توجه به ابعاد اقتصادی خیلی امکانپذیر نیست، لذا در بحث توسعه در حوزه فناوری اطلاعات هم باید جایگاه این امر مهم در بودجه سالانه کشور مورد توجه قرار بگیرد.
فناوری اطلاعات و ارتباطات بهعنوان یکی از موتورهای محرک توسعه اقتصادی و اجتماعی عصر حاضر به محل رقابت کشورها و میزانی برای سنجش توسعهیافتگی کشورها بدل شده است.
بانکداری الکترونیکی یکی از شیوههای نوین سیستمهای بانکی است و در سادهترین تعریف آن میتوان گفت که بانکداری الکترونیکی فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرایندهای بینشعبهای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکانات سختافزاری و نرمافزاری به مشتریان است که با استفاده از آنها ...